Share

Testimonial

Transports Houtch: camioanele noastre funcționează cu gaz natural

Green Energies

3min
Renault Trucks D CNG Houtch

Alături de fratele său Hugues, Alain Houtch este directorul general al Transport Houtch., fondată în 1965. În prezent, 21 din cele 200 de camioane operate de acest IMM de familie sunt camioane "verzi". Mai exact, acestea sunt Renault Trucks D-Wide, modele care funcționează cu gaz natural comprimat și biogaz. Iată povestea în cuvintele lui Alain.

"Îmi amintesc toată emoția din vara anului 2015. De la baza noastră de la Fresnoy le Grand, în departamentul Aisne din Franța, compania noastră era deja angajată de câțiva ani în propria tranziție energetică și semnasem deja Carta CO2 a industriei transporturilor. Împreună cu fratele meu Hugues, care conduce împreună cu mine afacerea noastră de familie cu 400 de angajați, am luat decizia de a adopta o abordare eco-responsabilă a mobilității curate și durabile. Așa că aplauze pentru camioanele ecologice!

În termeni pur practici, căutam o alternativă la motorină pentru flota noastră de 200 de vehicule, dintre care 50 au o capacitate cuprinsă între 3,5 și 19 tone. În cele din urmă, am optat pentru gazul natural! Așa că am decis să investim în vehicule noi care utilizează această formă alternativă de energie ecologică și să construim propria noastră stație de alimentare rapidă 24/7 pentru a răspândi vestea. Aceasta este deschisă toată ziua, în fiecare zi, pentru a deservi alte companii de transport din regiune, precum și automobiliștii privați.

Gazul natural: oferă camioanelor o autonomie de până la 800 km

Așa că următoarea întrebare a fost: Ce camioane ecologice să alegem? Când tatăl nostru a înființat compania în 1965, avea un singur vehicul și trei clienți. El a fost întotdeauna fidel Renault și chiar și astăzi, marea majoritate a camioanelor noastre poartă sigla cu diamante pe grila radiatorului. Așadar, a fost perfect firesc pentru noi să ne adresăm Renault Trucks pentru a ne furniza vehicule alimentate cu gaz natural comprimat (GNC).

Cele 21 de vehicule Renault Trucks D Wide 320 CP cu dublă autonomie pe care le-am cumpărat, au fost dezvoltate special pentru compania noastră și pentru cerințele noastre precise, care constau în runde de livrare cuprinse între 250 și 370 de mile. În forma standard, aceste camioane transportă două rafturi cu patru butelii de gaz fiecare. Pentru noi, Renault Trucks a adăugat încă două pentru a crește autonomia maximă de la 250 la 500 de mile. Am testat această soluție timp de trei săptămâni cu un vehicul prototip, alimentându-ne la propria noastră stație de alimentare internă. Testul a fost un succes și de atunci nu am mai avut probleme. Renault Trucks se ocupă de întreținere și suntem total mulțumiți de munca lor, dar, în cele din urmă, ne vom ocupa noi înșine de întreținere în atelierul nostru din incintă pentru a fi total independenți.

Emisii de CO2 cu 70% mai mici

Un alt avantaj al GNC este că, spre deosebire de gazul lichefiat, nu este nevoie să purtați echipament de protecție personală (PPE) la realimentare. Este la fel de ușor ca și în cazul motorinei și nu durează mai mult de cincisprezece minute... ceea ce șoferii noștri apreciază foarte mult! În ceea ce privește aspectele mecanice, și dincolo de atracția exercitată de camioanele noi, șoferii noștri sunt deosebit de interesați de nivelul redus de zgomot și de cutia de viteze mai flexibilă a Renault Trucks D Wide. Iar imaginea pozitivă a gazului natural nu trebuie cu siguranță trecută cu vederea: angajații noștri sunt foarte mândri de "condusul curat" și de camioanele lor "verzi", iar clienții ne felicită în mod regulat.

 

Dar concluzia este că fiecare parte a activității beneficiază de această soluție, atât în ceea ce privește imaginea noastră, cât și evaluarea CSR. Câștigurile în materie de mediu sunt enorme, deoarece camioanele cu GNC emit cu 15% mai puțin CO2 decât versiunea diesel echivalentă și cu până la 70% mai puțin atunci când utilizează biogaz produs din metanizarea deșeurilor agricole, cu care funcționează camioanele noastre. De asemenea, emisiile lor nu conțin practic nicio particulă fină, ceea ce le califică pentru a intra în categoria Crit'Air pentru autocolantele de parbriz și pentru accesul neîngrădit în centrul Parisului sau al orașului Lille în timpul vârfurilor de poluare. Și totul fără miros și fără fum de eșapament!

 

În ceea ce privește costurile de exploatare, această formă de energie este cu siguranță avantajoasă pe termen lung, în special datorită costului scăzut al biogazului, stimulentelor guvernamentale și sprijinului autorităților locale. Concluzia este că sunt foarte mulțumit de alegerea pe care am făcut-o, în timp ce așteptăm ca autonomia camioanelor electrice să crească, astfel încât să putem testa și soluția de e-mobilitate. Dar, indiferent ce se va întâmpla, Transports Houtch va alege întotdeauna cea mai ecologică cale de urmat, iar acesta este un lucru de care suntem foarte mândri.

Profil

Alain Houtch (56 de ani) este directorul general al Transports Houtch, compania înființată de tatăl său în 1965, care generează în prezent venituri anuale de 59 de milioane de euro și are 400 de angajați în șase sectoare de activitate. De la baza sa din Fresnoy-le-Grand, în regiunea Hauts-de-France, compania oferă servicii de transport, servicii de transport, logistică, distribuție, ambalare și furnizare de energie.