Share

Raport

Scopul meu este să am camioane electrice în fiecare oraș și localitate!

Electromobility

Green Energies

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Inventez camioanele de mâine

Philippe Le Brusq este inginer de sisteme de e-mobilitate la Renault Trucks. Lucrează de 13 ani la camioane urbane electrice și hibride.

"Suntem la Toulouse, într-o dimineață rece și uscată din februarie 2003, iar eu sunt student la electronică. Ca în fiecare zi, și în ciuda faptului că ferestrele mele sunt închise, sunt trezit de zgomotul camionului de livrări de sub camera mea de student. Cu toată gălăgia pe care o făcea acel camion, cu siguranță nu aveam nevoie de un ceas deșteptător... un motor silențios se auzea foarte rar în acele zile. Dar dacă am avea o revoluție electrică? Într-o zi, aș inventa un camion silențios...

Să trecem rapid la ziua de azi și aproape am ajuns acolo. Camionul electric urban este perfect logic din punct de vedere ecologic, economic și social.

Electric trucks design Renault Trucks
 
Limitarea emisiilor de CO2 este o adevărată provocare pentru camioanele grele

În ultimii 13 ani, am lucrat în biroul de proiectare al AB Volvo Group ca inginer de sisteme de e-mobilitate și, în tot acest timp, am încercat să-mi pun în valoare abilitățile în domeniul electronicii pentru a dezvolta soluții mai durabile. O formă de transport mai puțin poluantă, care utilizează mai puțină energie și este compatibilă cu sursele de energie regenerabilă reprezintă o prioritate și un obiectiv personal pentru mine! Asta pentru că, la nivel local, pe măsură ce tot mai mulți oameni trăiesc în orașe, este acum esențial să reducem emisiile de oxizi de azot (NOx) și de particule fine. Și este la fel de imperativ să reducem emisiile de CO2 la nivel mondial. Dar limitarea poluării fonice și creșterea confortului vehiculelor industriale sunt, de asemenea, obiective importante pentru comunități.

Unul dintre lucrurile de care sunt cel mai mândru în munca mea este să văd că, după un deceniu de eforturi, investiții de milioane de euro și multe prototipuri abandonate, camioanele electrice sunt acum în producție de masă la Renault Trucks. În primăvara acestui an, uzina noastră din Blainville, lângă Caen, a început producția în serie a acestor camioane de 16-26 de tone cu o autonomie zilnică cuprinsă între 125 și 250 de mile. Sunt perfect concepute pentru a fi utilizate în zonele urbane și suburbane, în special pentru colectarea gunoiului sau transportul frigorific. Cu o lungime de până la 12 metri, acestea au o prezență mult mai mare decât camionetele de 3,5 tone pe care le vedeți în general prin oraș. Acest lucru marchează un adevărat salt înainte în ceea ce privește tehnologia care optimizează energia necesară pentru a transporta o tonă metrică de mărfuri în mediul urban. Scopul final este de a obține un echilibru energetic mai bun.

 

Camioane electrice care recuperează 25% din energia de frânare pentru a-și încărca bateriile

Multe inovații au contribuit la intrarea în producție a acestui nou model de camion electric. Poate cea mai importantă este tehnologia bateriilor litiu-ion, care a atins acum un nivel de maturitate fără precedent. De exemplu, aceste sisteme se pot adapta acum la temperaturi extreme de sub -15°C și peste 40°C, prin utilizarea unui sistem inovator care "trezește" bateriile vehiculului. Sistemele de frânare au făcut, de asemenea, progrese enorme: 25% din energia de frânare este acum recuperată! În concluzie, autocamionul electric de astăzi este un concentrat pur de cele mai recente tehnologii.

Dar, cu toate acestea, este foarte simplu de utilizat. Două pedale în loc de trei, mai puține butoane și întrerupătoare decât un vehicul diesel, design ergonomic, silențios, fără vibrații... toți șoferii care au încercat aceste vehicule au fost cuceriți. Nu am nicio îndoială că autocamionul urban al viitorului va fi electric, sunt sigur de asta!

Acum, în 2020, visul meu de student aproape că a devenit realitate... transportul fără emisii de carbon se extinde prin orașele noastre, iar asta nu poate fi decât un lucru bun pentru planetă."

Profil

Philippe Le Brusq (37 de ani) este inginer de sisteme de e-mobilitate. În ultimii 13 ani, a lucrat pentru Renault Trucks în cadrul biroului de proiectare al Grupului Volvo. El a contribuit la proiectarea a peste 20 de prototipuri de camioane electrice și hibride și la depunerea a 10 brevete. Locuiește la Lyon și este convins că electronica are multe de contribuit la soluții mai durabile și mai ecologice pentru transportul urban de mâine. Până în punctul în care a făcut din asta ambiția sa profesională și personală.

Philippe le Brusq