Raport

Design: revoluția camioanelor electrice

Electromobility

Green Energies

4min
Meeting with the design team, with a 3D truck on a screen

Paul Daintree este director de design la Renault Trucks. Împreună cu echipa sa de 20 de persoane, el imaginează și prognozează cum vor arăta camioanele electrice de mâine. Revoluționar nu numai prin aspectul său, ci și prin arhitectura sa, HDD Express marchează o ruptură netă cu trecutul printr-un design care pune pe primul loc conectivitatea, autonomia și eco-credințele.

"M-am alăturat Renault Trucks France ca designer de interior principal la Lyon Saint-Priest în septembrie 2006. De atunci - și chiar și înainte, când am lucrat la Volvo Trucks North America și Nissan Motors - am fost întotdeauna convins că designul camioanelor nu are nimic în comun cu designul autoturismelor. Un camion este un instrument de lucru, nu o alegere de stil de viață. Și aceasta este perspectiva din care trebuie să îl privești.

 

Proiectez camioanele electrice ale anului 2030

Sunt convins că structura autocamionului electric de astăzi este complet depășită, deoarece este mult prea asemănătoare cu cea a autocamioanelor cu propulsie convențională din trecut. Nu reușește să exploateze toate posibilitățile oferite de tehnologiile de mobilitate electrică și de dimensiunile compacte ale celor mai recente baterii. Așadar, echipa mea și cu mine am pornit de la o foaie albă atunci când ne-am propus să imaginăm camionul electric din 2030 complet liber de restricții. Ca urmare, HDD Express este un concept arhitectural complet nou pentru e-mobilitatea urbană. Nu are absolut nimic în comun cu niciun camion tradițional!

hdd express

 

Pentru noi, a fost vorba de a imagina un răspuns care să rupă cu ceea ce cunoaștem și avem astăzi, dar care să fie adaptat la nevoile viitoare ale orașelor în materie de distribuție și livrare de bunuri. Răspunsul nostru a acordat prioritate nu numai conectivității, autonomiei și acreditărilor ecologice, ci și siguranței șoferilor care efectuează livrări, confortului acestora și confortului locuitorilor.

 

Livrări pe timp de noapte fără poluare, silențioase și sigure

În loc să amplasăm bateriile de tracțiune în partea din față a vehiculului, așa cum se întâmplă în cazul șasiurilor actuale, ne-am întrebat dacă ar fi posibil să distribuim tracțiunea electrică pe toată lungimea acestui nou vehicul. Astfel, acum, HDD Express are un modul de tracțiune și direcție deosebit de compact. Acest lucru îi permite șoferului să folosească un sistem de tip Segway®. Nu există nicio legătură fizică cu remorca sau remorcile, care nu au șofer. Podeaua fiecărei remorci conține baterii suficient de puternice pentru a transporta mărfuri - 100% autonom - în interiorul unor depozite automatizate.

Sunt convins că acest principiu al plutonării remorcilor fără șofer - remorci care nu sunt conectate fizic la unitatea de tracțiune - se va dezvolta în următorul deceniu. Acesta oferă un răspuns eficient la cererea mare din partea centrelor urbane care doresc vehicule silențioase, nepoluante și sigure pentru livrări pe timp de noapte, cu cel mai înalt grad de automatizare posibil...

Planul este ca HDD Express să înlocuiască în cele din urmă camioanele care transportă încărcături cuprinse între 3,5 și 10 tone metrice - în funcție de numărul de remorci conectate la modulul tractor - dar conceptul ar putea fi adaptat în cele din urmă pentru a gestiona încărcături mai mari. Dar, indiferent de rezultatul final, am prezentat în avanpremieră conceptul de vehicul la peste 400 de clienți Renault Trucks în 2019 și fiecare dintre ei a fost entuziasmat de el...

Pot să vă promit că suntem departe de a fi terminat de explorat toate posibilitățile e-mobilității pentru mediile urbane!"

 

Bio

Paul Daintree este absolvent al Universității din Leeds. După ce a absolvit cu o diplomă de licență în design de produs în 1996, Paul și-a început cariera în industria auto, pe care nu a mai părăsit-o niciodată. Înainte de a se alătura Renault Trucks Design Hall în 2006, a lucrat anterior la Nissan Motors și Volvo Trucks. El este designerul din spatele gamelor T, C și K, dezvăluite în 2013. A fost numit director de design la Renault Trucks în martie 2019.

Paul Daintree