Raport

ISTORIA

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

DESCOPERITI ISTORIA RENAULT TRUCKS DE LA 1894 PANA IN ZILELE NOASTRE.

Construit pe o istorie exceptionala, destinul Renault Trucks prinde contur pe toate soselele lumii.

Având la bază o istorie de excepție, destinul Renault Trucks prinde astăzi viteză pe toate drumurile lumii. Renault Trucks are o istorie cu care ne putem mândri toți. Această istorie explică ceea ce este astăzi și ceea ce va fi în viitor Renault Trucks: o marcă angajată în serviciul clienților săi și al transportului rutier în ansamblu, dar și în consolidarea prestigiului unei activități care joacă un rol cheie în societatea noastră. Începând cu 1894, anul în care Marius Berliet a conceput și a fabricat un motor cu un singur cilindru și a construit primul său vehicul care funcționa cu benzină, și până în zilele noastre, descoperiți peste 100 de ani de tradiție extraordinară urmărind filmul de mai jos „Deschizători de drum din 1894”.

1894-1909 : ERA PIONIERILOR

La Lyon, Marius Berliet concepe si realizeaza in 1894 un motor monocilindru apoi construieste prima sa masina cu benzina. In 1906, construieste primul sau camion. La Billancourt, aproape de Paris, Louis Renault pune la punct in 1898 o cutie de viteze cu 4 viteze  si prezinta primul sau automobil, o masinuta de Œ CP. Produce primul vehicul utilitar in 1900 si inventeaza in 1906, stramosul autobuzului pentru orasul Paris.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914-1918 : PRIMELE PRODUCTII DE MASA

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

La Berliet, 40 camioane CBA sunt fabricate in fiecare zi pentru frontul de la Verdun. La Renault, 600 de taxiuri care au contribuit la victoria de la Marne au asigurat pentru Renault un loc in istorie. In 1917, marca “”diamantului”” construieste primul tanc modern. Primul camion 4x4 este construit de Latil. Urmarea logica este tractiunea pe fata in 1898.

 

1919-1928 : DIVERSIFICARE PENTRU  ASIGURAREA CONTINUITATII

Louis Renault si Marius Berliet, creeaza propria companie de automobile. Berliet participa de asemenea la fabricarea tancului Renault FT 17 comandat de guvernul francez. In 1923, Renault propune pentru prima data un cap tractor. In acelasi an, apar vehiculele echipate cu motoare pe gaz si primul tractor dotat cu servofrana actionand pe cele 4 roti. In 1928, primul motor diesel este montat pe un camion.

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952-1978 : ETAPELE CONSTRUIRII GRUPULUI

Intre 1952 si 1974, Laffly, Rochet Schneider, Camiva si Citroën Poids Lourds se asociaza cu Berliet care, in 1957, construieste Berliet T100, cel mai mare camion din lume ! In 1955, apare Saviem, creat din uniunea lui Latil, a departamentului de camioane Renault cu Somua. Richard Continental se alatura lui Saviem in 1965, si apoi Sinpar, in 1975. In 1978 Berliet fuzioneaza cu Saviem pentru a crea unicul constructor francez de gama mare Renault Vehicule Industriale, ramura “”Vehicule Industriale”” a grupului Renault.

Saviem truck

 

 

DIN 1983 - SPRE PRIMUL LOC IN LUME

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Vehicule Industriale a urmarit construirea unui grup international puternic prin achizitionarea lui Dodge Europe in 1983 apoi a legendarei marci americane Mack in 1990. Anul 1992 este o noua etapa importanta: Renault Vehicule Industriale devine Renault V.I. In 2001, Renault V.I. se integreaza in grupul Volvo. Iar in 2002, primeste denumirea internationala de “”Renault Trucks”“.