Marturii


 

18.11.2019

Renault Trucks K - Lituania - Vilniaus Regiono Keliai

Compania de întreținere a drumurilor publice din regiunea Vilnius se ocupă cu deszăpezirea și răspândirea de materiale antiderapante pe drumurile locale, pentru a se asigura că pot fi utilizate în siguranță. Saulius Batvinksas, șeful departamentului mecanic al companiei, enumeră avantajele oferite de către vehiculele Renault Trucks K, echipate cu pluguri de zăpadă.

  • VILNIAUS REGIONO KELIAI

    1990: anul înființării.

    300: numărul de angajați.

    32: număr camioane echipate cu containere de colectare deșeuri, inclusiv 1 Renault Trucks K și 8 Renault Kerax.

    2.000 KM: lungimea totală a drumurilor pavate care trebuie întreținute.

De ce ați ales modelul Renault Trucks K?

Saulius Batvinskas — Ne-am anunțat cerințele și licitația a arătat că Renault Trucks K ne îndeplinește toate așteptările. Este perfect adaptat problemelor pe care le avem de înfruntat și reprezintă exact ceea ce căutam: consum rezonabil de combustibil, desigur, dar și o robustețe extraordinară, pentru a suporta diferențele de temperatură și problemele legate de coroziune.

Care sunt principalele sale puncte forte?

S.B — Puterea motorului și sistemul de frânare de înaltă performanță. Vehiculul are frâne pe tambur, protejate în întregime. Sunt foarte utile și extrem de eficiente atunci când lucrăm pe timpul verii, în cariere, sau pe timp de iarnă, la întreținerea drumurilor. De asemenea, oferă o funcție de viteză redusă. Aceasta reprezintă un avantaj real în timpul iernii, când împrăștiem sare pe carosabil, o operațiune care nu implică viteze mari.

5% Economie de combustibil realizată de către Renault Trucks K, în comparație cu celelalte vehicule din flotă.

Este consumul de combustibil al vehiculului un avantaj?

S.B — Vehiculele noastre consumă, în general, mult, din cauza încărcăturilor mari pe care le transportă. Vehiculul nostru Renault Trucks K consumă cu 5% mai puțin decât celelalte vehicule ale noastre. Rezervorul are o capacitate de 350 l, ceea ce ne permite să acoperim o distanță cuprinsă între 500 și 600 km.

În ce condiții lucrează vehiculele dvs.?

S.B — Noi am specificat în cerințele tehnice: vehiculele trebuie să fie capabile să opereze la temperaturi cuprinse între – 40 ° și + 40 ° C.
În această iarnă, în ciuda temperaturilor negative de până la – 30 °, vehiculele noastre Renault Trucks nu au avut nicio problemă la pornire. Alte avantaje oferite de către Renault Trucks K includ bara de protecție din oțel și faptul că toate componentele vitale sunt bine protejate.

Ce tipuri de echipamente îi sprijină pe șoferi în activitatea lor?

S.B — Forma oglinzilor retrovizoare oferă un grad mare de vizibilitate, iar oglinzile laterale sunt bine protejate de zăpadă și murdărie. Roțile, retrase sub vehicul nu împroașcă în lateral. În ceea ce privește confortul cabinei, Renault Trucks s-a gândit la tot. Înălțimea și înclinarea spătarului încălzit sunt ambele ajustabile. Șoferii noștri apreciază, de asemenea, cabina spațioasă.
Acest lucru este foarte convenabil, în special atunci când își transportă cutiile de scule necesare în activitatea lor.

PUNCT DE VEDERE

Ricardas Kasperavicius, șofer pe Renault Trucks K.

Tipul de activitate pe care îl realizează Ricardas Kasperavicius, în vârstă de 36 de ani, depinde foarte mult de vreme. Fie că este vorba de deszăpezire sau împrăștiere de materiale antiderapante, fie că lucrează în timpul nopții sau în orele de vârf, el operează pe unul dintre drumurile principale de la Trakai, un mic sătuc istoric, la Vilnius, pe o distanță de 30 km. S-a alăturat acestei companii în urmă cu 15 ani și declară: „Este o adevărată plăcere să conduci camionul Renault Trucks K, este foarte silențios și nu există vibrații. În această iarnă, în Lituania, temperaturile au scăzut foarte mult și au avut loc căderi masive de zăpadă.” În opinia lui Ricardas, Renault Trucks K este perfect pentru secțiunea de drum de care are grijă. „Poți încărca până la 11 t de sare sau nisip, mai mult decât în alte camioane”, explică el. Consumul mai redus de combustibil este încă unul dintre avantajele cheie ale Renault Trucks K. Fără să știe o cifră exactă, Ricardas își vede vehiculul, adesea, întorcându-se dintr-o misiune cu rezervorul plin mai mult de jumătate. Potrivit în special utilizării în mediul urban, camionul poate fi prevăzut, de asemenea, cu două pluguri de zăpadă. „Ne permit să lucrăm mai mult și mai rapid. Munca pe care o fac acum singur ar fi necesitat, înainte, utilizarea a două vehicule,” subliniază Ricardas. Dar viteza trebuie să fie acompaniată de siguranță, în special în condiții meteorologice severe. Șoferul trebuie să aibă multă grijă, la folosirea plugurilor frontale și laterale. Trebuie să facă mai multe lucruri aproape în același timp: să monitorizeze drumul, să verifice că zăpada este înlăturată eficient și să controleze răspândirea de material antiderapant. Acest lucru necesită un grad înalt de concentrare. „Trebuie să fii foarte atent; totul se face cu oglinzile retrovizoare,” explică șoferul. Trakai fiind zonă agricolă și forestieră, uneori Ricardas trebuie să parcurgă terenuri mai accidentate, unde se poate împotmoli. Blocarea diferențialului este foarte utilă. „Atunci când trebuie să rulăm pe câmp, roțile din spate încep să patineze. Dar sistemul de blocare ne face sarcina mai ușoară. Utilizarea acestui sistem ajută cealaltă axă motoare să câștige aderență, astfel încât vehiculul se poate deplasa înainte cu mai multă ușurință,” explică șoferul.

„Nu am avut niciun fel de problemă cu Renault Trucks K.”

Saulius Batvinskas