Marturii


 

18.11.2019

Renault Trucks K 520 - Insula Reunion - ST2D

Pe Insula Reunion, Renault Trucks K 520 transportă materiale pe șantiere, chiar și atunci când plouă puternic, iar accesul devine foarte greu.

  • ST2D

    ÎNFIINȚARE: 1998

    ACTIVITATE: transport materiale de construcție

    ANGAJAȚI: 3

    FLOTĂ: 3 camioane de șantier, inclusiv un Renault Trucks K 520

Reunion este o insulă vulcanică ce are o suprafață de 2.500 km², fiind situată în arhipelagul Mascarene din Oceanul Indian, la circa 700 km Est de Madagascar și la aproape 10.000 km de Franța. Relieful înalt și condițiile climatice locale au creat un piesaj pietros cu riscuri mari de alunecări de pământ și inundații, dar, de asemenea, oferă o bogată, unică și incredibilă moștenire naturală.

1,66
miliarde euro
Acesta este costul construcției pe piloni a șoselei de 12 km, realizate de către Bouygues, Vinci și Eiffage și care leagă Saint-Denis, capitala administrativă, cu orașul Le Port, în partea de nord-vest a insulei.

ÎMBUNĂTĂȚIREA ZONELOR URBANE DE COASTĂ

Cu 330 de locuitori pe kilometru pătrat, acest teritoriu francez de peste mări are cea de-a treia, cea mai mare densitate de populație a țării. Concentrați în zonele de coastă, 840.000 de oameni trebuie să fie în stare să găsească spațiu de locuit și să poată călători cu ușurință. Pentru a satisface aceste nevoi, tot mai multe șantiere au apărut de-a lungul insulei. Un bun exemplu ar fi următorul proiect major gestionat de Bouygues, Eiffage și de Vinci: este vorba de construirea unui drum de coastă pe piloni între Saint-Denis și orașul Le Port, în colțul de nord-vest al insulei, pentru a înlocui actualul drum de coastă, amenințat de căderile de stânci și saturat de trafic de cele mai multe ori.

LIVRAREA MATERIALELOR DE CONSTRUCȚII CU RENAULT TRUCKS K

Max Damour, un șofer-proprietar în vârstă de 45 de ani, lucrează pe câteva șantiere Vinci, precum și pentru un număr de alți constructori locali. El este co-manager și co-fondator împreună cu fratele său al companiei familiale de transport ST2D. De la înființarea firmei în 1998, Max transportă toate tipurile de materiale de construcții (panouri de șantier, cofraje și grinzi), livrarea acestora la diverse șantiere de lucrări publice. „În total, avem trei camioane de șantier și doi șoferi: un angajat și cu mine. Am fost întotdeauna adeptul camioanelor Renault Trucks”, spune el. Un K 520 Renault Trucks a fost recent achiziționat în luna iulie 2014, pentru a înlocui un Renault Kerax Max care era utilizat de mai bine de 10 ani.

MANEVRABILITATEA EXCELENTĂ A LUI K 520

“K 520 este curiozitatea momentului. Mulți oameni de pe insulă sunt atât de impresionați de el încât îl numesc „Transformer”, apropo la filmul în care mașinile se transformă în roboți „, explică el. Mai presus de toate, acest nou camion de 32 t, echipat cu platformă și macara, are îmbunătățiri semnificative care îi permit să lucreze pe terenurile accidentate, pietroase, denivelate și de multe ori pline de apă întâlnite pe insula Reunion. În primul rând, Max laudă robustețea șasiului și a barelor de protecție de oțel. „Este mult mai rezistent decât celelalte două camioane de la alți producători”, completează el. Camionul este de asemenea extrem de manevrabil, în ciuda lungimii sale considerabile de 10,5 m. „El ne permite să parcurgem fără probleme terenul dificil, deoarece rezervorul de combustibil este foarte sus, iar suspensia este excelentă. Raza sa de viraj este la rândul său una foarte bună. K 520 este mult mai ușor de manevrat, chiar și decât unul dintre camioanele noastre mai scurte cu doi metri. Nici nu are vreo problemă atunci când coboară pe un drum abrupt acasă la mine, în partea de Nord a insulei, „ mai adaugă el cu entuziasm.

REZERVĂ DE PUTERE PENTRU A IEȘI DIN SITUAȚIILE COMPLEX

Motorul lui K 520 iese la rândul său în evidență. Propulsorul DTI 13 se comportă foarte bine pe pante și oferă un răspuns bun. Activarea modului off-road asigură de asemenea puterea suplimentară pentru a ieși din împotmoliri. Potrivit lui Max Damour, acest mod permite tractarea sarcinilor grele prin creșterea treptată a turației motorului, evitând în același timp orice patinare a roților din spate.

2 ÎNTREBĂRI PENTRU…

Max Damour, șofer pe Renault Trucks K și co-proprietar al firmei de transport ST2D.

Vă simțiți în siguranță la bordul propriului Renault Trucks K?

Max Damour — Da, mă simt foarte bine în camion. Ținuta de drum foarte bună m-a convins repede. Mai mult chiar, eu nu simt vreo diferență între momentul în care este încărcat sau descărcat. Activarea automată a farurilor la intrarea în tunel sau la căderea nopții contribuie la un sentiment de siguranță și încredere la volan. În plus, controlul frânei de parcare este foarte ușor de aplicat, ea fiind dezactivată automat de îndată ce o treaptă de viteză este cuplată.

Cum apreciați confortul camionului?

M. D. — Renault Trucks a construit acest vehicul gândindu-se la șofer; îmi pot seama de asta din ergonomia cabinei. Diferitele butoane de operare sunt grupate laolaltă fiind ușor de folosit. Cabina sa cu pat este spațioasă, iar vizibilitatea este excelentă datorită înălțimii vehiculului. În ceea ce privește motorul DTI 13 cu 520 CP, el se remarcă prin silențiozitate, deopotrivă atunci când rulez la drum întins sau când manevrez macaraua. Acest lucru face condusul mult mai ușor și mult mai puțin obositor. Confortul sporește și datorită regulatorului și al limitatorului de viteză. De fapt, am impresia că sunt de-a dreptul într-un autoturism!