Stiri
rss


 

23.09.2016

RENAULT TRUCKS ȘI SOLVAY CÂȘTIGĂ UN PREMIU PENTRU INVOVAȚIE IN DOMENIUL MATERIALELOR COMPOZITE

În timpul JEC World 2016, evenimentul global care recompensează cele mai importante inovații în domeniul materialelor compozite, Renault Trucks, împreună cu partenerul său, Solvay, au primit un premiu în categoria „Elemente structurale din domeniul auto”. Inovația vizează crearea unui modul structural la nivelul părții frontale a unei cabine de camion. Acest modul este fabricat din material termoplastic compozit, ranforsat cu fibră de sticlă continuă.

Cercetători, ingineri și fabricanți și-au dat întâlnire la Paris, în perioada 8-10 martie, în cadrul JEC World 2016, evenimentul global dedicat materialelor compozite. Renault Trucks, împreună cu partenerul său, Solvay (Franța) și cu furnizorii lor, HBW Gubesch (Germania), SIKA (Elveția) și Böllhoff (Franța), au primit un Premiu pentru Inovație în categoria auto pentru un element de structură a cabinei, realizat din materiale compozite termoplastice, ranforsate cu fibră de sticlă continuă.

Deja utilizate în multe sectoare, cum ar fi cel aeronautic, materialele compozite sunt mai ușoare decât oțelul, rămânând la fel de elastice și făcând posibilă reducerea numărului părților componente. Cercetările Renault Trucks se concentrează asupra materialelor compozite pe baza rășinilor termoplastice. „Suntem foarte mulțumiți să primim acest premiu, care demonstrează că ne îndreptăm în direcția corectă”, a spus Marc Lejeune, directorul Renault Trucks pentru cercetare. „În acest studiu, utilizarea materialelor compozite ranforsate cu fibre de sticlă continue ne va permite reducerea suprafețelor nevopsite la nivelul părții frontale a cabine cu 25% comparativ cu echivalentul din oțel. În ceea ce privește clienții, acest câștig semnificativ se va traduce în potențiale economii de combustibil și sarcini utile mai mari.”

Inginerii Renault Trucks s-au concentrat pe dezvoltarea părților structurale pentru partea frontală a cabinei. „Aceste părți au o masă semnificativă și multe componente ale camionului, cum ar fi bordul, de exemplu, sunt atașate de ele”, explică Marc Lejeune. „Acestea sunt supuse unei presiuni considerabile.” Din acest motiv, în afară de proiectarea componentei respective, inginerii probează, de asemenea, flexibilitatea și rezistența acesteia în cadrul unui test de impact, lucru esențial înainte de intrarea în producția propriu-zisă.

„Deși suntem numai la începutul procesului de cercetare și trebue să validăm încă mai multe etape înainte de a ne gândi să le introducem în producție, materialele compozite cu fibre de sticlă continue sunt direcția logică în care se îndreaptă cercetările noastre, datorită reducerilor de masă pe care le oferă”, concluzionează Marc Lejeune.

rss