Stiri
rss


 

10.04.2015

POŞTA TESTEAZĂ UN MAXITY CU O CELULĂ DE COMBUSTIBIL PE BAZĂ DE HIDROGEN

Poşta şi Renault Trucks se angajează să protejeze mediul

Renault Trucks şi Poşta îşi continuă angajamentul într-un demers de dezvoltare durabilă şi vor pune în circulaţie, cu titlu experimental, pentru prima dată în Europa, un camion electric cu un sistem de prelungire a autonomiei pe bază de hidrogen. Acest Maxity electric de 4,5 de tone va ajunge la o autonomie de 200 kilometri şi va fi testat în condiţii reale de exploatare, timp de un an, la Dole (Jura).

Renault Trucks experimentează, în parteneriat cu Poşta, pentru prima dată în Europa, un Maxity electric ce integrează o celulă de combustibil care funcţionează cu hidrogen, dezvoltată de Symbio FCell, celulă care permite dublarea autonomiei autovehiculului. Acest test, pe durata unui an, va permite Renault Trucks să exploreze toate posibilităţile tehnologiei cu hidrogen în condiţii reale de exploatare. "Acest autovehicul nu emite poluare sonoră, nu emite decât vapor de apă; autonomia sa de 200 kilometri face din acesta un autovehicul ideal pentru misiuni cotidiene de distribuţie urbană şi periurbană", explică Karine Forien, directoarea strategiei de eficienţă energetică din cadrul Renault Trucks, "dorinţa noastră prin acest proiect este să susţinem metropolele europene în efortul de limitare a emisiilor poluante şi sonore, testând autovehiculele inovatoare, care să aibă emisii zero şi, într-un viitor apropiat, să fie economic viabile pentru clienţii noştri."

Pentru Poştă, care deţine azi prima flotă mondială de autovehicule electrice, acest experiment se înscrie în linia proiectelor deja angajate pentru extinderea  autonomiei autovehiculelor sale. De un an, în Franche-Comté, Poşta testează într-adevăr, în cadrul colectării şi distribuţiei corespondenţei şi a coletelor de către factorii poştali, autovehicule curate care funcţionează cu hidrogen. "Hidrogenul este astăzi o soluţie eficientă pentru diversificarea posibilităţilor în gamă şi autonomia autovehiculelor electrice." La nivel mai global, dezvoltarea stocării energiei prin hidrogen este de asemenea un element obligatoriu al tranziţiei energetice", explică Frédéric Delaval, director tehnic al Ramurii Servicii - Curier - Colete.

Renault Trucks şi-a pre-echipat autovehiculul Maxity electric de 4,5 tone pentru a putea primi o celulă de combustibil concepută şi integrată în autovehicul în parteneriat cu societatea Symbio FCell. Astfel, la autonomia medie de aproximativ 100 de kilometri dovedită de Maxity electric se adaugă o autonomie suplimentară de 100 km graţie energiei furnizate de celulă. "Când autovehiculul se deplasează, motorul electric este alimentat de două surse de energie complementare; celula de combustibil permite livrarea unei puteri maxime de 20 kW, iar apoi bateria furnizează puterea necesară complementară. La oprire, celula de combustibil permite reîncărcarea bateriei dacă este necesar", detaliază Christophe Vacquier, şef de proiect. În ceea ce priveşte căldura degajată de celulă, ea este reutilizată pentru încălzirea habitaclului, ceea ce evită luarea energiei de la baterie şi permite, deci, păstrarea autonomiei. Christophe Vacquier reaminteşte, de asemenea, principiul funcţionării bateriei: "Formarea de apă pornind de la oxigenul din aer şi hidrogenul stocat în rezervoare produce electricitate şi căldură, conform principiului invers al electrolizei apei."

Prin semnarea acestui contract, Poşta şi Renault Trucks îşi unesc eforturile pentru a pune bazele unei filiere franceze de transport a hidrogenului. La fel ca la autovehiculele electrice, emergenţa acestei filiere va trece, în mod necesar, prin convergenţa actorilor industriali, a utilizatorilor şi a politicilor publice.

rss